Orientamento in uscita

ContattiFormazione avanzata e ricerca
Opportunità di lavoroAltre iniziative

Opportunità di lavoro

A livello di Ateneo, è disponibile un Servizio Sportello Lavoro e Job Placement con lo scopo di mettere in contatto domanda da parte delle aziende ed offerta ovvero profili dei nostri neo-laureati. La pagina è costantemente aggiornata con avvisi ed opportunità di lavoro.

Il Dipartimento di Fisica, invece, attraverso suoi ex-studenti o mediante precedenti esperienze di collaborazione, tirocini, tesi di laurea, ha avuto o mantiene contatti diretti con Istituzioni o Aziende, nei cui contesti sono coinvolti diversi campi applicativi della fisica. Di seguito alcuni esempi:

Econo-fisica

Ricerca e Sviluppo industriale

Ambiente e atmosfera

Fisica Medica

Polizia Scientifica

Offerte di Lavoro

OakLabs - job for graduates

Link to the offer: http://www.oak-labs.com/public/files/Job_PHP_developer_Berlin.pdf

modeFinance - Analista Fintech Junior

Job opportunities CAEN ELS

Xelvin - New vacancies:

Junior Physic Development Engineer
Client is a world leading manufacturer and supplier of complete measurement solutions for industrial process instrumentation. The level of expertise in the field of process measurement is unique, not only in standard applications, but also in demanding applications requiring customization. Has 15 production sites in 10 countries and is also in more than 40 countries represented by agencies. At our location in the Netherlands employs over 420 employees. With a large Research & Development (over 70 employees), we focus on research and product development. This not only we focus on the development and application of physics, mechanics and electronics (hardware and software), but also on the development of practical knowledge in the application of our instruments. We are one of the leading producers in this industry. Most of the staff working for many years with great pleasure for this company. There is an informal atmosphere with plenty of room for independence, personal responsibility and personal development.
Your main duties and responsibilities: working both individually and in team on the development and implementation of two new flowmeters In this position you will be responsible from development of the product to the start of production of the product. This means you improve existing products along with your team and constantly searching for new technologies that can be used in the products. After developing a new product, do you and your team build a prototype. This prototype testing and analysis and if necessary adjust the product specifications. After approval of the proto determine the production date in consultation with the department manufacturing and these accompany the first period in the area of quality control.
Your qualifications:

Academic vacancies at Physicaloxy

Newsletter http://physicaloxy.com/

Institut LAUE-LANGEVIN - Vacancies

Vacancies are published on the web site http://www.ill.eu/careers/opportunities/job-vacancies/

Euclid Consortium job offer

For career opportunities at Euclid Consortium see http://www.euclid-ec.org/?page_id=1080

Opportunità di lavoro CGG Passion for Geo Science

CGG is a fully integrated Geoscience company providing leading geological, geophysical and reservoir capabilities to its broad base of customers primarily from the global oil and gas industry.
Per informazioni: Job Opportunities at CGG

Opportunità di lavoro presso Thales Italy

Spin-off & Technology Transfer

Enti locali